Bezoekersinfo

We kijken uit naar je bezoek!

Je vindt Patronaat aan Zijlsingel 2, 2013 DN Haarlem. We moedigen je aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen.

In tijden van corona ziet je bezoek aan Patronaat er iets anders uit. Is je evenement geannuleerd of verzet wegens geldende maatregelen? We nemen zo snel mogelijk contact met je op via het e-mailadres waarmee je je ticket(s) gekocht hebt. Zie hieronder onze FAQ met daarin alle informatie omtrent je bezoek aan Patronaat.

Leuk dat je langskomt!

Route   →

Patronaat programmeert ook op deze externe locaties:

Caprera
Hoge Duin en Daalseweg 2
2061 AG Bloemendaal
Rapa Nui
Boulevard Barnaart 27
2041 JA Zandvoort
Woodstock69
Zeeweg 94 - tent 7
2051 EB Bloemendaal aan Zee
Slachthuis
Oorkondelaan 3
2033 MN Haarlem

Bereikbaarheid

Patronaat ligt op ongeveer 15 minuten loopafstand van Haarlem Centraal. Volg vanaf het Stationsplein de Kruisweg richting het stadscentrum en volg de richtingsbordjes naar Patronaat. Je kunt ook de bussen 50, 255, 340, 346 of 356 naar halte Raaksbrug nemen. Vanaf daar is het slechts een minuut lopen.

Tickets

Wij verkopen tickets via het ticketsysteem van Ticketmaster Nederland. Het gaat hierbij om vrije staanplaatsen, tenzij anders vermeld. Kijk voor de algemene bepalingen van Ticketmaster en Patronaat bij onze Voorwaarden in de footer. Wij kunnen niet garanderen dat tickets via een andere ticketprovider geldig zijn, Ticketmaster Nederland is ons enige officiële verkoopkanaal.

Toegankelijkheid

Heb je een lichamelijke beperking? Voor jou is altijd plek.

Zie voor onze faciliteiten de app ‘Ongehinderd’ en/of neem contact met ons op via info@patronaat.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Duurzaamheid

Wij doen er alles aan om onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. Help je mee? Dit kan al door bijvoorbeeld met het OV te reizen en je ticket vanaf je telefoon te laten scannen. Ga het gebruik van weggooiplastic tegen en koop een Patronaat-branded Dopper aan de bar!

Kluisjes

In onze foyer staan kluisjes waarin je jouw jas of tas kan opbergen. Reserveer deze van tevoren of op de avond zelf, de informatie hierover vind je op je ticket. Delen mag en kan natuurlijk ook! Kom licht bepakt naar Patronaat, er is namelijk geen plek voor grote tassen en overige bagage. Tassen groter dan A4-formaat mogen wegens veiligheidsregels niet mee de zaal in. Check de precieze afmetingen van kluisjes in de FAQ hieronder.

Overige vragen

Heb je niet gevonden wat je zocht? Check hieronder onze FAQ of mail je vraag naar info@patronaat.nl.

FAQ

  • Ik bezoek een door Patronaat georganiseerd evenement op een externe locatie, waar moet ik zijn?

    Patronaat organiseert op meerdere locaties in en rondom Haarlem. Je vindt de adresgegevens op je ticket, of check ze hieronder:

    Philharmonie
    Lange Begijnestraat 11
    2011 HH Haarlem

    Caprera
    Hoge Duin en Daalseweg 2
    2061 AG Bloemendaal

    Rapa Nui
    Boulevard Barnaart 27
    2041 JA Zandvoort

    Woodstock69
    Zeeweg 94 - tent 7
    2051 EB Bloemendaal aan Zee

    Slachthuis
    Oorkondelaan 3
    2033 MN Haarlem
  • Ik kom met de auto, waar kan ik parkeren?
    Patronaat moedigt de bezoekers aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het OV te reizen. Toch met de auto? Je vindt diverse parkeergarages in en rondom het centrum van Haarlem. Parkeergarage RAAKS ligt op enkele minuten loopafstand van Patronaat.
  • Welke bussen stoppen er bij Patronaat?
    Bussen 50, 255, 340, 346 of 356 stoppen vanuit beide richtingen (van en naar Station Haarlem) bij halte Raaksburg. Vanaf daar is het slechts een minuut lopen.
  • Hoe kom ik van het station bij Patronaat?
    Volg vanaf het Stationsplein de Kruisweg richting het stadscentrum. Vanaf hier staan er richtingsbordjes naar Patronaat die je kunt volgen.
  • Ik heb een ticket voor een evenement dat verplaatst of geannuleerd is door corona, wat nu?
    We nemen zo snel mogelijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. We verzoeken je geduld te hebben en niet zelf contact op te nemen met Patronaat.
  • Ik wil een ticket kopen, waar doe ik dat?
    Alle tickets voor evenementen in, of georganiseerd door, Patronaat koop je via Ticketmaster Nederland. Je vindt alle beschikbare tickets via onze site of via www.ticketmaster.nl.
  • Ik wil graag een cadeaubon of (kortings)pas gebruiken voor mijn aankoop, kan dat?
    Patronaat accepteert de Ticketmaster Cadeaukaart, Ticketmaster Vouchers, Podium Cadeaukaart, Cultuurkaart, Haarlempas, Zandvoortpas, CJP-pas en ons eigen Patromaatje. Neem contact met ons op via info@patronaat.nl voor meer informatie.
  • Ik koop liever een kaartje aan de kassa, kan dat?
    Patronaat is helemaal overgestapt naar online kaartverkoop. Koop je kaarten in de voorverkoop via de ticketshop van Ticketmaster, zo ben je altijd verzekerd van een plek. Indien je er niet uitkomt, helpen we je graag aan de bar van onze foyer. Deze is enkel geopend tijdens openbare activiteiten.
  • Ik ben verhinderd, wat kan ik met mijn ticket doen?
    Wij kunnen je ticket helaas niet terugnemen. Misschien kun je er een vriend of bekende blij mee maken?
  • Ik wil mijn tas mee de zaal in nemen, kan dat?
    Wegens veiligheidsredenen is het niet toegestaan om tassen groter dan A4-formaat en 10 cm dikte mee de zaal in te nemen. Heb je om (bijvoorbeeld) medische redenen je tas nodig? In dat geval maken we natuurlijk een uitzondering. Spreek één van onze collega's aan zodat we op de hoogte zijn. Bedankt!
  • Ik wil iets opbergen, kan dat?
    Ja, er zijn twee type kluisjes aanwezig in de foyer. De afmetingen van onze small kluisjes zijn 210 (h) x 300 (b) x 450 (d) (ongeveer twee jassen en een kleine tas). De afmetingen van onze medium kluisjes zijn: ca 380 (h) x 300 (b) x 450 (d) (ongeveer twee jassen, een rugzak en een helm). Op dit moment is het alleen nog mogelijk om je kluisje in Patronaat te claimen. Doe dit door de QR-codes te scannen of via de terminal op de kluisjes.
  • Lees hier een samenvatting van de actuele geldende coronamaatregelen in Patronaat

    Vanaf zaterdag 25 september is het tonen van een coronatoegangsbewijs verplicht om toegang te krijgen tot Patronaat. Een coronatoegangsbewijs is een vaccinatiebewijs, een herstelbewijs of een negatieve testuitslag niet ouder dan 24 uur. Dit toegangsbewijs laat je zien door middel van de Corona Check App op je smartphone of, indien je geen smartphone hebt, geprint.

    Om je coronatoegangsbewijs te verifiëren moeten wij je ID controleren. Dit kan een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs zijn. Vergeet deze dus niet!

    Je bent 30 minuten voor aanvang welkom.

    Bij de deur vindt een gezondheidscheck plaats. Bij twijfel kunnen onze collega's je toegang ontzeggen.

    Alle shows vinden plaats met maximaal 75% van onze capaciteit, conform de geldende maatregelen, en eindigen uiterlijk om 00:00.

    Was je handen regelmatig, nies en kuch in je elleboog.

    De horeca is geopend tot 00:00, je kunt gewoon aan de bar iets te drinken bestellen.

    Binnen Patronaat vervalt de anderhalve meter afstandsregel per zaterdag 25 september. Je mag vanaf dan dus vrij bewegen, dansen en zingen door de zaal!

    Een mondkapje is niet verplicht.

    Leuk dat je komt! Mis je toch nog een antwoord? Mail ons op info@patronaat.nl.

  • Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig om Patronaat te bezoeken?
    Ja. Per zaterdag 25 september is het landelijk verplicht om een coronatoegangsbewijs te tonen bij het bezoeken van een evenement. Een coronatoegangsbewijs kan een vaccinatiebewijs, een herstelbewijs of een negatieve testuitslag niet ouder dan 24 uur zijn. Je coronatoegangsbewijs laat je zien met de CoronaCheck App op je smartphone of, indien je geen smartphone hebt, geprint. Vergeet niet je paspoort, rijbewijs of identiteitskaart mee te nemen!
  • Is Patronaat nu ook toegankelijk voor bezoekers met een beperking?
    Ja, per zaterdag 25 september vervalt tevens de anderhalve meter regel en kunnen wij je assisteren.
  • Zijn er desinfecterende middelen aanwezig in Patronaat zodat ik mijn handen kan ontsmetten?
    Ja, er zijn desinfectieplekken aanwezig en het is mogelijk je handen te wassen.
  • Ik sta op de gastenlijst of wil nog een kaart kopen, waar kan ik me melden?
    Je kunt gewoon in de rij aansluiten, waarna je naam op de gastenlijst wordt gecheckt bij de deur. Indien je nog een ticket wilt kopen, kan dit aan de bar in onze foyer.
  • Is het dragen van mondkapjes verplicht in Patronaat?
    Nee. Per 26 juni 2021 verviel de mondkapjesplicht in openbare ruimtes.
  • Ik heb een ticket gekocht voor een evenement in Patronaat, maar iemand in mijn huishouden is verkouden, wat nu?
    Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als iemand in je huishouden verkoudheidsklachten heeft, met koorts en/of benauwdheid, je thuisblijft.
  • Ik heb een ticket gekocht voor een concert in Patronaat maar ben verkouden/heb (lichte) verkoudheidsklachten, wat nu?
    Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als je verkoudheidsklachten hebt, koorts hebt en/of last van benauwdheid, je thuisblijft. Bij koorts en/of benauwdheid geldt dit voor iedereen in je huishouden. Dit geldt ook mocht je hiervoor een negatief testresultaat hebben ontvangen.
  • Ik wil Patronaat bezoeken, kan dat?
    Ja, Patronaat is open! Per zaterdag 25 september heb je een coronatoegangsbewijs nodig om binnen te komen. Dit kan een vaccinatiebewijs, een herstelbewijs of een negatieve testuitslag niet ouder dan 24 uur zijn.
  • Ik heb tickets voor een verplaatst evenement, blijven mijn tickets geldig?
    Indien een concert of evenement geannuleerd wordt, nemen wij persoonlijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. Je gekochte kaartje blijft uiteraard geldig, maar je kunt deze ook inruilen tegen een voucher, je aankoopbedrag doneren of je geld terug krijgen.
  • Ik heb tickets voor een geannuleerd evenement, wat moet ik doen?
    Indien een concert of evenement geannuleerd wordt, nemen wij persoonlijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. Indien er door nieuwe maatregelen veel shows in één keer verzet of geannuleerd moeten worden, kan het een paar dagen duren voor je bericht ontvangt. We verzoeken je geen persoonlijk contact op te nemen met Patronaat.
  • Staat je vraag er niet tussen?
    Dat kan natuurlijk gebeuren. Neem in dat geval contact op met info@patronaat.nl. We doen ons best dezelfde dag nog te antwoorden.
  • Kan ik oordoppen kopen bij Patronaat?
    Het is belangrijk om op je oren te letten en het geluid bij evenementen kan soms erg luid zijn. Je kunt bij Patronaat oordoppen kopen, je vindt de automaat hiervoor in onze foyer of bij de toiletten van Stage 1.
  • Welke huisregels en voorwaarden gelden er in Patronaat?
    Hier vindt je onze huisregels, en Algemene Voorwaarden
  • Hoe betaal ik in Patronaat?
    Patronaat is een PIN ONLY locatie, wat betekent dat je alleen met je pinpas kunt betalen of via je telefoon, met de app van je bank.