Bezoekersinfo

We kijken uit naar je bezoek!

Je vindt Patronaat aan Zijlsingel 2, 2013 DN Haarlem. We moedigen je aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen.

In tijden van corona ziet je bezoek aan Patronaat er iets anders uit. Is je evenement geannuleerd of verzet wegens geldende maatregelen? We nemen zo snel mogelijk contact met je op via het e-mailadres waarmee je je ticket(s) gekocht hebt. Zie hieronder onze FAQ met daarin alle informatie omtrent je bezoek aan Patronaat.

Leuk dat je langskomt!

Route   →

Patronaat programmeert ook op deze externe locaties:

Caprera
Hoge Duin en Daalseweg 2
2061 AG Bloemendaal
Rapa Nui
Boulevard Barnaart 27
2041 JA Zandvoort
Woodstock69
Zeeweg 94 - tent 7
2051 EB Bloemendaal aan Zee
Slachthuis
Oorkondelaan 3
2033 MN Haarlem

Bereikbaarheid

Patronaat ligt op ongeveer 15 minuten loopafstand van Haarlem Centraal. Volg vanaf het Stationsplein de Kruisweg richting het stadscentrum en volg de richtingsbordjes naar Patronaat. Je kunt ook de bussen 50, 255, 340, 346 of 356 naar halte Raaksbrug nemen. Vanaf daar is het slechts een minuut lopen.

Tickets

Wij verkopen tickets via het ticketsysteem van Ticketmaster Nederland. Het gaat hierbij om vrije staanplaatsen, tenzij anders vermeld. Kijk voor de algemene bepalingen van Ticketmaster en Patronaat bij onze Voorwaarden in de footer. Wij kunnen niet garanderen dat tickets via een andere ticketprovider geldig zijn, Ticketmaster Nederland is ons enige officiële verkoopkanaal.

Toegankelijkheid

Heb je een lichamelijke beperking? Voor jou is altijd plek.

Zie voor onze faciliteiten de app ‘Ongehinderd’ en/of neem contact met ons op via info@patronaat.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Duurzaamheid

Wij doen er alles aan om onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. Help je mee? Dit kan al door bijvoorbeeld met het OV te reizen en je ticket vanaf je telefoon te laten scannen. Ga het gebruik van weggooiplastic tegen en koop een Patronaat-branded Dopper aan de bar!

Kluisjes

In onze foyer staan kluisjes waarin je jouw jas of tas kan opbergen. Reserveer deze van tevoren of op de avond zelf, de informatie hierover vind je op je ticket. Delen mag en kan natuurlijk ook! Kom licht bepakt naar Patronaat, er is namelijk geen plek voor grote tassen en overige bagage. Tassen groter dan A4-formaat mogen wegens veiligheidsregels niet mee de zaal in. Check de precieze afmetingen van kluisjes in de FAQ hieronder.

Overige vragen

Heb je niet gevonden wat je zocht? Check hieronder onze FAQ of mail je vraag naar info@patronaat.nl.

FAQ

  • Ik bezoek een door Patronaat georganiseerd evenement op een externe locatie, waar moet ik zijn?

    Patronaat organiseert op meerdere locaties in en rondom Haarlem. Je vindt de adresgegevens op je ticket, of check ze hieronder:

    Philharmonie
    Lange Begijnestraat 11
    2011 HH Haarlem

    Caprera
    Hoge Duin en Daalseweg 2
    2061 AG Bloemendaal

    Rapa Nui
    Boulevard Barnaart 27
    2041 JA Zandvoort

    Woodstock69
    Zeeweg 94 - tent 7
    2051 EB Bloemendaal aan Zee

    Slachthuis
    Oorkondelaan 3
    2033 MN Haarlem
  • Ik kom met de auto, waar kan ik parkeren?
    Patronaat moedigt de bezoekers aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het OV te reizen. Toch met de auto? Je vindt diverse parkeergarages in en rondom het centrum van Haarlem. Parkeergarage RAAKS ligt op enkele minuten loopafstand van Patronaat.
  • Welke bussen stoppen er bij Patronaat?
    Bussen 50, 255, 340, 346 of 356 stoppen vanuit beide richtingen (van en naar Station Haarlem) bij halte Raaksburg. Vanaf daar is het slechts een minuut lopen.
  • Hoe kom ik van het station bij Patronaat?
    Volg vanaf het Stationsplein de Kruisweg richting het stadscentrum. Vanaf hier staan er richtingsbordjes naar Patronaat die je kunt volgen.
  • Ik heb een ticket voor een evenement dat verplaatst of geannuleerd is door corona, wat nu?
    We nemen zo snel mogelijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. We verzoeken je geduld te hebben en niet zelf contact op te nemen met Patronaat.
  • Ik wil een ticket kopen, waar doe ik dat?
    Alle tickets voor evenementen in, of georganiseerd door, Patronaat koop je via Ticketmaster Nederland. Je vindt alle beschikbare tickets via onze site of via www.ticketmaster.nl.
  • Ik wil graag een cadeaubon of (kortings)pas gebruiken voor mijn aankoop, kan dat?
    Patronaat accepteert de Ticketmaster Cadeaukaart, Ticketmaster Vouchers, Podium Cadeaukaart, Cultuurkaart, Haarlempas, Zandvoortpas, CJP-pas en ons eigen Patromaatje. Neem contact met ons op via info@patronaat.nl voor meer informatie.
  • Ik koop liever een kaartje aan de kassa, kan dat?
    Patronaat is helemaal overgestapt naar online kaartverkoop. Koop je kaarten in de voorverkoop via de ticketshop van Ticketmaster, zo ben je altijd verzekerd van een plek. Indien je er niet uitkomt, helpen we je graag aan de bar van onze foyer. Deze is enkel geopend tijdens openbare activiteiten.
  • Ik ben verhinderd, wat kan ik met mijn ticket doen?
    Wij kunnen je ticket helaas niet terugnemen. Misschien kun je er een vriend of bekende blij mee maken?
  • Ik wil een tas meenemen, kan dat?
    Het is niet toegestaan om rugtassen mee naar binnen te nemen. Kleine handtassen van maximaal A4 formaat en circa 10 cm dik zijn wel toegestaan en mogen mee naar binnen.
  • Ik wil iets opbergen, kan dat?
    Ja, er zijn twee type kluisjes aanwezig in de foyer. De afmetingen van onze medium kluisjes zijn 210 (h) x 300 (b) x 450 (d). De afmetingen van onze backpack kluisjes zijn: ca 380 (h) x 300 (b) x 450 (d). Je reserveert je kluisje vooraf bij aanschaf van je ticket of op de avond zelf. Informatie hierover vind je op je ticket.
  • Lees hier een samenvatting van de actuele geldende coronamaatregelen in Patronaat (Sept 2021)

    Je bent 30 minuten voor aanvang welkom.

    Bij de deur vindt een gezondheidscheck plaats. Bij twijfel kunnen onze collega's je toegang ontzeggen.

    Alle shows vinden plaats in onze Stage 1,5 setting, waarbij anderhalve meter afstand gewaarborgd wordt.

    Na aanvang is toegang tot de zaal niet meer mogelijk. Toiletbezoek uiteraard wel.

    Was je handen regelmatig, nies en kuch in je elleboog.

    We verzoeken je gegevens achter te laten voor bron- en contactonderzoek van de GGD. Dit is niet verplicht.

    De horeca is geopend tot 00:00, je bestelt door de QR-code op tafel te scannen waarna wij je drankje komen brengen.

    Je mag niet staan of dansen, blijf alsjeblieft zitten op je plaats. Meezingen en klappen mag (graag zelfs)!

    Een mondkapje is niet verplicht.

    Leuk dat je komt! Mis je toch nog een antwoord? Kijk dan hier of mail ons op info@patronaat.nl.

  • Is Patronaat nu ook toegankelijk voor bezoekers met een beperking?
    Ja, we kunnen echter helaas alleen assistentie bieden op afstand. Indien je begeleiding nodig hebt vragen we je een huisgenoot mee te nemen.
  • Kan ik wat drinken tijdens mijn bezoek aan Patronaat?
    De bar is tijdens het concert geopend, tot 00:00 – diverse alcoholische en non-alcoholische consumpties bestel je door de QR-code bij je zitplaats te scannen. Deze komen wij vervolgens bij je brengen.
  • Moet ik mijn gegevens ergens achterlaten voor bron- en contactonderzoek?
    Ja, we vragen je om je gegevens in te vullen op je zitplaats. Scan de QR-code om je gegevens in te vullen. Dit is voor het bron- en contactonderzoek van de GGD, zodat zij contact met je kunnen opnemen als er een besmetting binnen Patronaat plaats vindt. Het is niet verplicht je gegevens achter te laten.
  • Is toiletbezoek mogelijk tijdens mijn bezoek aan Patronaat?
    Ja, dat is mogelijk. De toiletten worden extra schoongemaakt en er geldt een maximumaantal personen per toiletgroep.
  • Zijn er desinfecterende middelen aanwezig in Patronaat zodat ik mijn handen kan ontsmetten?
    Ja, er zijn desinfectieplekken aanwezig en het is mogelijk je handen te wassen.
  • Kan ik mijn jas ophangen bij de garderobe?
    De garderobe is gesloten, jassen mogen mee de zaal in. Kluisjes zijn vanwege verbouwingen in de foyer tevens tijdelijk niet beschikbaar.
  • Ik sta op de gastenlijst of wil nog een kaart kopen, waar kan ik me melden?
    Je kunt gewoon in de rij aansluiten, waarna je naam op de gastenlijst wordt gecheckt bij de deur. Indien je nog een ticket wilt kopen, kan dit aan de bar in onze foyer.
  • Is there a health check at the door?
    Yes. If we doubt your condition, we can bar you entry to our premises.
  • Is het dragen van mondkapjes verplicht in Patronaat?
    Nee. Per 26 juni 2021 verviel de mondkapjesplicht in openbare ruimtes waar men anderhalve meter afstand kan houden. Wij zorgen ervoor dat op onze looppaden en zitplaatsen de anderhalve meter afstand gewaarborgd wordt.
  • I have a ticket, but have to stay home because of health reasons. Can I get a refund?
    Unfortunately no. We appreciate you understanding.
  • Ik heb een ticket gekocht voor een evenement in Patronaat, maar iemand in mijn huishouden is verkouden, wat nu?
    Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als iemand in je huishouden verkoudheidsklachten heeft, met koorts en/of benauwdheid, je thuisblijft.
  • Ik heb een ticket gekocht voor een concert in Patronaat maar ben verkouden/heb (lichte) verkoudheidsklachten, wat nu?
    Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als je verkoudheidsklachten hebt, koorts hebt en/of last van benauwdheid, je thuisblijft. Bij koorts en/of benauwdheid geldt dit voor iedereen in je huishouden. Dit geldt ook mocht je hiervoor een negatief testresultaat hebben ontvangen.
  • Met wie mag ik bij elkaar zitten?
    Voor iedereen geldt dat als je uit hetzelfde huishouden komt, je onderling geen afstand hoeft te houden. Is dit niet het geval? Dan mag je samen naar het evenement komen, maar moet je anderhalve meter afstand houden van elkaar.
  • Ik wil Patronaat bezoeken, kan dat?
    Ja, gedurende de corona-pandemie ontvangen we je in onze verantwoorde en veilige Stage 1,5 setting. Hierbij wordt de anderhalve meter overal gewaarborgd en kun je met gerust hart genieten van het evenement.
  • Ik heb tickets voor een verplaatst evenement, blijven mijn tickets geldig?
    Indien een concert of evenement geannuleerd wordt, nemen wij persoonlijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. Je gekochte kaartje blijft uiteraard geldig, maar je kunt deze ook inruilen tegen een voucher, je aankoopbedrag doneren of je geld terug krijgen.
  • Ik heb tickets voor een geannuleerd evenement, wat moet ik doen?
    Indien een concert of evenement geannuleerd wordt, nemen wij persoonlijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. Indien er door nieuwe maatregelen veel shows in één keer verzet of geannuleerd moeten worden, kan het een paar dagen duren voor je bericht ontvangt. We verzoeken je geen persoonlijk contact op te nemen met Patronaat.
  • Staat je vraag er niet tussen?
    Dat kan natuurlijk gebeuren. Neem in dat geval contact op met info@patronaat.nl. We doen ons best dezelfde dag nog te antwoorden.
  • Kan ik oordoppen kopen bij Patronaat?
    Het is belangrijk om op je oren te letten en het geluid bij evenementen kan soms erg luid zijn. Je kunt bij Patronaat oordoppen kopen, je vindt de automaat hiervoor in onze foyer of bij de toiletten van Stage 1.
  • Welke huisregels en voorwaarden gelden er in Patronaat?
    Hier vindt je onze huisregels, en Algemene Voorwaarden
  • Hoe betaal ik in Patronaat?
    Patronaat is een PIN ONLY locatie, wat betekent dat je alleen met je pinpas kunt betalen of via je telefoon, met de app van je bank.