Bezoekersinfo
Je vindt Patronaat aan Zijlsingel 2, 2013 DN Haarlem. We moedigen je aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen.
Patronaat is een PIN-only locatie, wat betekent dat je er alleen met je pinpas kunt betalen. Wil je een locker huren? Lees hieronder meer over hoe dit werkt.
Andere vragen? Zie de FAQ onderaan deze pagina met daarin alle informatie omtrent je bezoek aan Patronaat.
Leuk dat je langskomt!
Patronaat
Zijlsingel 2
Haarlem
023-5175858 (ma t/m vr 10:00 - 17:00) (Tickets & Informatie)
Patronaat programmeert ook op deze externe locaties:
Bereikbaarheid
Met de fiets?
Op het Hortusplein, achter de Jopenkerk, is een gratis en bewaakte fietsenstalling met plek voor 1000 fietsen en 45 oplaadpunten voor elektrische fietsen. Check de openingstijden hieronder bij onze FAQ.
Tickets
Toegankelijkheid
Zie voor onze faciliteiten de app ‘Ongehinderd’ en/of neem contact met ons op via info@patronaat.nl om de mogelijkheden te bespreken.
Duurzaamheid
Lockers
Delen mag en kan natuurlijk ook! Kom licht bepakt naar Patronaat, er is namelijk geen plek voor grote tassen en overige bagage. Tassen groter dan A4-formaat mogen wegens veiligheidsregels niet mee de zaal in. Check de precieze afmetingen van lockers in de FAQ hieronder.
Overige vragen

FAQ
-
Ik kom met de fiets, waar kan ik parkeren?Wij moedigen onze bezoekers aan om de auto zoveel mogelijk te laten staan en met het OV, te voet of met de fiets te reizen. Op het Hortusplein in Haarlem, achter de Jopenkerk, is een gratis én bewaakte fietsenstalling. Deze ligt op ongeveer 200 meter afstand/drie minuten lopen van Patronaat. Hier is ruimte voor 1000 fietsen en zijn er 45 oplaadpunten voor elektrische fietsen. Doe er je voordeel mee!
Openingstijden fietsenstalling Hortusplein
MA t/m WO: 07:30 - 00:00
DO: 07:30 - 02:00
VR & ZA: 07:30 - 05:00
ZO: 11:00 - 19:00
-
Ik bezoek een door Patronaat georganiseerd evenement op een externe locatie, waar moet ik zijn?
Patronaat organiseert op meerdere locaties in en rondom Haarlem. Je vindt de adresgegevens op je ticket, of check ze hieronder:
Philharmonie
Lange Begijnestraat 11
2011 HH Haarlem
Caprera
Hoge Duin en Daalseweg 2
2061 AG Bloemendaal
Rapa Nui
Boulevard Barnaart 27
2041 JA Zandvoort
Woodstock69
Zeeweg 94 - tent 7
2051 EB Bloemendaal aan Zee
Slachthuis
Oorkondelaan 3
2033 MN Haarlem -
Is Patronaat toegankelijk voor bezoekers met een beperking?Ja, Patronaat streeft ernaar om ieders bezoek zo comfortabel mogelijk te doen verlopen. Wel zijn er beperkte plekken beschikbaar voor, bijvoorbeeld, rolstoelen en zijn we ons bewust van de fysieke obstakels in ons pand. Daarom verzoeken we je jezelf van tevoren aan te melden bij onze medewerkers. Dit kan via info@patronaat.nl, waarna we de mogelijkheden met je bespreken. Bij binnenkomst voorzien we, indien gewenst, ook in persoonlijke assistentie.
-
Ik kom met de auto, waar kan ik parkeren?Patronaat moedigt de bezoekers aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het OV te reizen. Toch met de auto? Je vindt diverse parkeergarages in en rondom het centrum van Haarlem. Parkeergarage RAAKS ligt op enkele minuten loopafstand van Patronaat.
-
Welke bussen stoppen er bij Patronaat?Bussen 50, 255, 340, 346 of 356 stoppen vanuit beide richtingen (van en naar Station Haarlem) bij halte Raaksburg. Vanaf daar is het slechts een minuut lopen.
-
Hoe kom ik van het station bij Patronaat?Volg vanaf het Stationsplein de Kruisweg richting het stadscentrum. Vanaf hier staan er richtingsbordjes naar Patronaat die je kunt volgen.
-
Ik heb een ticket voor een evenement dat verplaatst of geannuleerd is door COVID, wat nu?We nemen zo snel mogelijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. We verzoeken je geduld te hebben en niet zelf contact op te nemen met Patronaat.
-
Ik wil een ticket kopen, waar doe ik dat?Alle tickets voor evenementen in, of georganiseerd door, Patronaat koop je via Ticketmaster Nederland. Je vindt alle beschikbare tickets via onze site of via www.ticketmaster.nl.
-
Ik sta op de gastenlijst of wil nog een kaart kopen, waar kan ik me melden?Je kunt gewoon in de rij aansluiten, waarna je naam op de gastenlijst wordt gecheckt bij de deur. Indien je nog een ticket wilt kopen, kan dit aan de bar in onze foyer.
-
Ik wil graag een cadeaubon of (kortings)pas gebruiken voor mijn aankoop, kan dat?Patronaat accepteert de Ticketmaster Cadeaukaart, Ticketmaster Vouchers, Podium Cadeaukaart, Cultuurkaart, Haarlempas, Zandvoortpas, CJP-pas en ons eigen Patromaatje. Ticketmaster cadeaukaarten kun je alleen besteden via ticketmaster.nl. De Podium Cadeaukaart kun je alleen uitgeven aan onze bar in de foyer. Neem voor overige cadeaukaarten contact met ons op via info@patronaat.nl voor meer informatie.
-
Ik koop liever een kaartje aan de kassa, kan dat?Patronaat is helemaal overgestapt naar online kaartverkoop. Koop je kaarten in de voorverkoop via de ticketshop van Ticketmaster, zo ben je altijd verzekerd van een plek. Indien je er niet uitkomt, helpen we je graag aan de bar van onze foyer. Deze is enkel geopend tijdens openbare activiteiten.
-
Ik ben verhinderd, wat kan ik met mijn ticket doen?Wij kunnen je ticket helaas niet terugnemen. Misschien kun je er een vriend of bekende blij mee maken?
-
Ik wil mijn tas mee de zaal in nemen, kan dat?Wegens veiligheidsredenen is het niet toegestaan om tassen groter dan A4-formaat en 10 cm dikte mee de zaal in te nemen. Heb je om (bijvoorbeeld) medische redenen je tas nodig? In dat geval maken we natuurlijk een uitzondering. Spreek één van onze collega's aan zodat we op de hoogte zijn. Bedankt!
-
Ik wil iets opbergen, kan dat?Ja, er zijn twee type lockers aanwezig in de foyer. De afmetingen van onze small lockers zijn 210 (h) x 300 (b) x 450 (d) (ongeveer twee jassen en een kleine tas). De afmetingen van onze medium lockers zijn: ca 380 (h) x 300 (b) x 450 (d) (ongeveer twee jassen, een rugzak en een helm). Je reserveert een locker via de bezoekersmail die je twee dagen voor het evenement ontvangt op het mailadres waarmee je je tickets hebt gekocht. Lukt dit niet? In Patronaat kun je ook een locker claimen door de QR-codes te scannen.
-
Wat zijn de huidige COVID-adviezen in Patronaat?
Vanaf 23 maart 2022 zijn er geen restricties meer voor het bezoeken van een concert. Wel vragen we je om je te houden aan de basisadviezen. We adviseren onze bezoekers:
Neem je verantwoordelijkheid bij klachten (neusverkoudheid, snotteren, benauwdheid) en blijf thuis als je je niet lekker voelt.
Twijfel je over je klachten? Doe dan een zelftest.
Was je handen regelmatig, nies en kuch in je elleboog.
Leuk dat je komt! Mis je toch nog een antwoord? Mail ons op info@patronaat.nl.
-
Ik heb een ticket voor een evenement dat verplaatst of geannuleerd is door COVID, wat nu?We nemen zo snel mogelijk contact met je op via het e-mailadres dat je gebruikt hebt om je ticket(s) te kopen. We verzoeken je geduld te hebben en niet zelf contact op te nemen met Patronaat.
-
Staat je vraag er niet tussen?Dat kan natuurlijk gebeuren. Neem in dat geval contact op met info@patronaat.nl. We doen ons best dezelfde dag nog te antwoorden.
-
Kan ik oordoppen kopen bij Patronaat?Het is belangrijk om op je oren te letten en het geluid bij evenementen kan soms erg luid zijn. Je kunt bij Patronaat oordoppen kopen aan de bar.
-
Welke huisregels en voorwaarden gelden er in Patronaat?Hier vindt je onze huisregels, en Algemene Voorwaarden
-
Hoe betaal ik in Patronaat?Patronaat is een PIN ONLY locatie, wat betekent dat je alleen met je pinpas kunt betalen of via je telefoon, met de app van je bank. Het is overigens ook mogelijk om met creditcard te betalen. Patronaat accepteert Maestro, American Express, V PAY, Mastercard en VISA.