Bezoekersinfo

We kijken uit naar je bezoek!

Je vindt Patronaat aan Zijlsingel 2, 2013 DN Haarlem. We moedigen je aan om aan het milieu te denken en zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Patronaat is een PIN-only locatie, wat betekent dat je er alleen met je pinpas kunt betalen. Wil je een locker huren? Lees hieronder meer over hoe dit werkt.

We streven ernaar om alle bezoekers een veilige, toegankelijke en bovenal leuke ervaring te bieden.
Inspraak en tips van ons publiek zijn hierbij onmisbaar. Zie je, of maak je tijdens deze show iets mee wat volgens jou beter of anders kan? Deel het, vertrouwd en indien gewenst anoniem, met ons via inclusie@patronaat.nl.

Reis samen naar Patronaat!
Maak je bezoek aan Patronaat zo duurzaam mogelijk en boek of biedt je rit aan via Slinger. Check hier bij welke shows je gebruik kunt maken van Slinger, of gebruik de widget rechtsonderin.

Andere vragen? Zie de FAQ onderaan deze pagina met daarin alle informatie omtrent je bezoek aan Patronaat.

Leuk dat je langskomt!

Patronaat programmeert ook op deze externe locaties:

Caprera
Hoge Duin en Daalseweg 2
2061 AG Bloemendaal
SCHUUR
Lange Begijnestraat 9
2011 HH Haarlem
Slachthuis
Rockplein 6
2033 KK Haarlem
PHIL Haarlem
Lange Begijnestraat 11
2011 HH Haarlem

Tickets

Wij verkopen tickets via Ticketmaster Nederland. Het gaat hierbij om vrije staanplaatsen, tenzij anders vermeld. Kijk voor de algemene bepalingen van Ticketmaster en Patronaat bij onze Voorwaarden in de footer. Wij kunnen niet garanderen dat tickets via een andere ticketprovider geldig zijn, Ticketmaster Nederland is ons enige officiële verkoopkanaal, tenzij anders aangegeven op de pagina van het evenement.

Toegankelijkheid

Heb je een lichamelijke beperking, ben je wat sneller moe of onlangs gestruikeld en daardoor slecht ter been? We streven ernaar je bezoek zo comfortabel mogelijk te laten verlopen. Check hieronder onze FAQ voor meer informatie of neem contact met ons op via info@patronaat.nl om de toegankelijkheid en mogelijkheden te bespreken.

Lockers

In onze foyer staan lockers waarin je jouw jas of tas kan opbergen. Er is geen garderobe. Je reserveert een locker via de link in de info-mail die enkele dagen voor show ontvangt, of door de QR-codes bij de lockers te scannen. We raden je aan deze te delen! Geen telefoon bij je? Onze medewerkers in de foyer helpen je graag. Kom licht bepakt naar Patronaat, er is namelijk geen plek voor grote tassen en overige bagage. Check de FAQ hieronder voor meer informatie.

Bereikbaarheid

Patronaat ligt op ongeveer 15 minuten loopafstand van Haarlem Centraal. Er stoppen ook meerdere bussen bij ons in de straat, er is een bewaakte fietsstalling in de buurt en de parkeergarage bevindt zich aan de overkant van de straat. Check hieronder bij onze FAQ alle details!

Duurzaamheid

Wij doen er alles aan om onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. Help je mee? Dit kan al door bijvoorbeeld een rit te delen via Slinger of met het OV te reizen, en je ticket vanaf je telefoon te laten scannen. Ga het gebruik van weggooiplastic tegen en koop een Patronaat-branded Dopper aan de bar!

Overige vragen

Heb je niet gevonden wat je zocht? Check hieronder onze FAQ of mail je vraag naar info@patronaat.nl.

FAQ

  • Ik kom met de fiets, waar kan ik parkeren?
    Wij moedigen onze bezoekers aan om de auto zoveel mogelijk te laten staan en met het OV, te voet of met de fiets te reizen. Op het Hortusplein in Haarlem, achter de Jopenkerk, is een gratis én bewaakte fietsenstalling. Deze ligt op ongeveer 200 meter afstand/drie minuten lopen van Patronaat. Hier is ruimte voor 1000 fietsen en zijn er 45 oplaadpunten voor elektrische fietsen. Doe er je voordeel mee!

    Openingstijden fietsenstalling Hortusplein
    MA t/m WO: 07:30 - 00:00
    DO: 07:30 - 02:00
    VR & ZA: 07:30 - 05:00
    ZO: 11:00 - 19:00
  • Ik bezoek een door Patronaat georganiseerd evenement op een externe locatie, waar moet ik zijn?
    Patronaat organiseert op meerdere locaties in en rondom Haarlem. Je vindt de adresgegevens op je ticket, of check ze hieronder:

    PHIL
    Lange Begijnestraat 11
    2011 HH Haarlem

    SCHUUR
    Lange Begijnestraat 9
    2011 HH Haarlem

    Caprera
    Hoge Duin en Daalseweg 2
    2061 AG Bloemendaal
  • Ik kom met de auto, waar kan ik parkeren?
    Patronaat stimuleert bezoekers om milieubewust te reizen en zoveel mogelijk gebruik te maken van het openbaar vervoer. Toch liever met de auto? In en rond het centrum van Haarlem vind je meerdere parkeergarages. De dichtstbijzijnde is parkeergarage Raaks. Via deze link zie je welke garages open zijn tijdens je bezoek: https://haarlembereikbaar.com/parkeren-in-haarlem/

    Heb je nog een plekje vrij in de auto? Meld je rit eenvoudig aan via de carpoolservice Slinger: https://patronaat.slinger.to/. Slinger maakt je rit naar Patronaat duurzamer, goedkoper en gezelliger doordat je eenvoudig een auto kunt delen met andere bezoekers.
  • Welke bussen stoppen er bij Patronaat?
    Bussen 50, 255, 340, 346 of 356 stoppen vanuit beide richtingen (van en naar Station Haarlem) bij halte Raaksburg. Vanaf daar is het slechts een minuut lopen.
  • Hoe kom ik van het station bij Patronaat?
    Volg vanaf het Stationsplein de Kruisweg richting het stadscentrum. Vanaf hier staan er richtingsbordjes naar Patronaat die je kunt volgen.
  • Er gaat iets mis met mijn Ticketmaster bestelling. Wat nu?
    Wat vervelend dat er iets misgaat met je Ticketmaster bestelling! Vaak worden problemen met de bestelpagina veroorzaakt door een opstapeling van browsergegevens. We raden je aan om eerst de cookies van je browser te verwijderen en het daarna opnieuw te proberen. Dit lost in veel gevallen het probleem op.

    Helpt dat niet? Neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice van Ticketmaster via https://help.ticketmaster.nl/hc/nl. Zij kunnen je bestelling inzien en gerichter helpen bij het oplossen van het probleem.

    Hopelijk is het snel opgelost!
  • Het evenement is uitverkocht. Hoe kan ik op een veilige manier een tweedehands ticket bemachtigen?
    Tenzij anders aangegeven op de pagina van het evenement worden de tickets voor al onze evenementen verkocht via Ticketmaster. Kaartkopers die niet meer kunnen gaan hebben tot 8 uur voor het evenement de mogelijkheid hun tickets door te verkopen via Ticketmaster Resale. Ticketmaster Resale is de enige 100% betrouwbare optie om een geldig tweedehands ticket te bemachtigen. Wanneer je een Resale ticket koopt krijg je namelijk een nieuwe barcode, en wordt de originele barcode geannuleerd. Bekijk het evenement op de website van Ticketmaster om de beschikbaarheid van Resale tickets te bekijken.

    Koop géén tickets via social media. De kans dat je daarbij wordt opgelicht is heel groot.

    Check WeetWaarJeKoopt.nl voor meer informatie.
  • Ik ben mijn ticket kwijt, wat moet ik doen?
    Tenzij anders aangegeven worden alle tickets voor onze evenementen verkocht via Ticketmaster. Bij het kopen van de tickets heb je een account aangemaakt of ingelogd op een bestaand account. Log met je e-mailadres in op https://www.ticketmaster.nl/. Ga dan naar ‘Toekomstige Evenementen’ en je tickets zullen daar zichtbaar zijn! Als ze daar niet staan, dan kan je het beste contact opnemen met Ticketmaster.

    Patronaat kan wel zien of je inderdaad tickets hebt gekocht, maar we kunnen je tickets niet tevoorschijn halen. Is het erg last minute en is Ticketmaster niet meer bereikbaar? Neem dan contact met ons op.
  • Ik wil een ticket kopen, waar doe ik dat?
    Tenzij anders aangegeven op de evenement pagina, worden alle tickets voor evenementen in, of georganiseerd door Patronaat koop je via Ticketmaster Nederland of Ticketmaster Universe. Je vindt alle beschikbare tickets via onze site of via Ticketmaster.nl. Bij evenementen die niet zijn uitverkocht kan je meestal ook nog een ticket kopen aan de deur, maar let op, het kan altijd nog last minute uitverkopen. Als je er zeker van wilt zijn dat je naar binnen kunt dan kan je het best vooraf online je ticket kopen.
  • Ik sta op de gastenlijst, waar kan ik me melden?
    Je kunt gewoon in de rij aansluiten, waarna je naam op de gastenlijst wordt gecheckt bij de deur. Zorg dat je een ID, Paspoort of Rijbewijs bij je hebt!
  • Ik wil graag een cadeaubon of (kortings)pas gebruiken voor mijn aankoop, kan dat?
    Patronaat accepteert de Ticketmaster Cadeaukaart, Ticketmaster Vouchers, Podium Cadeaukaart, Haarlempas, Zandvoortpas en ons eigen Patromaatje. Lukt het niet om online met één van deze cadeaukaarten te bestellen? Mail naar info@patronaat.nl en wij helpen je met plezier verder.

    Ticketmaster cadeaukaarten kun je alleen besteden via ticketmaster.nl.

    De Podium Cadeaukaart kun je alleen uitgeven door een mailtje te sturen naar info@patronaat.nl of deze mee te nemen naar het evenement.

    Neem voor overige cadeaukaarten contact met ons op via info@patronaat.nl voor meer informatie.
  • Ik koop liever een kaartje aan de kassa, kan dat?
    Patronaat is helemaal overgestapt naar online kaartverkoop. Koop je kaarten in de voorverkoop via de ticketshop van Ticketmaster, zo ben je altijd verzekerd van een plek. Indien je er niet uitkomt, helpen we je graag aan de deur. Deze is enkel geopend tijdens openbare activiteiten.
  • Ik ben verhinderd, wat kan ik met mijn ticket doen?
    Wij kunnen je ticket helaas niet terugnemen. Misschien kun je er een vriend of bekende blij mee maken? Je kunt hem eventueel te koop zetten via Ticketmaster Resale!
  • Is er een garderobe?
    We hebben geen garderobe. Je kunt bij ons je spullen kwijt in onze lockers.
  • Zijn er lockers?
    Ja, er zijn twee type lockers aanwezig in de foyer. De afmetingen van onze medium lockers zijn 210 (h) x 300 (b) x 450 (d) (ongeveer twee jassen en een kleine tas). De afmetingen van onze large lockers zijn: ca 380 (h) x 300 (b) x 450 (d) (ongeveer twee jassen, een rugzak en een helm).

    Je reserveert een locker via de bezoekersmail die je een paar dagen voor het evenement ontvangt op het mailadres waarmee je je tickets hebt gekocht. Lukt dit niet of heb je de mail niet ontvangen? In Patronaat kun je ook een locker claimen door de QR-codes te scannen. Geen telefoon bij je? Onze medewerkers in de foyer helpen je graag.

    Zo werkt het reserveren van een locker in de foyer:

    - Scan de QR-code bij de lockers. Je wordt dan naar de online omgeving gestuurd waar je de locker kunt reserveren. Je kunt gebruik maken van de Patronaat Guest Wi-Fi. Geen telefoon bij je of hulp nodig? In de foyer zijn medewerkers aanwezig om je te helpen.
    - Vul je e-mailadres in. Dit e-mailadres moet vanaf je mobiele telefoon te bereiken zijn. Anders kan je de locker niet open maken bij het evenement.
    - Kies tussen een M of een L kluis door op de M of L iconen te klikken. In small-lockers kun je gemakkelijk twee jassen en een kleine tas kwijt. Toch iets meer meegenomen, zoals een helm of rugtas? Huur dan een large-locker.
    - Klik op ‘Een nieuwe locker gebruiken’
    - Je wordt naar een betaalscherm gestuurd. Kies daar de gewenste betaalmethode.
    - Na het voltooien van de betaling krijg je een email met een link waarmee je de locker open kunt maken bij het evenement.
    - Je krijgt een locker toegewezen die je de hele avond kunt gebruiken via je email op je telefoon. Deel de locker eenvoudig met elkaar door middel van Whatsapp of e-mail; zo kunnen jullie allemaal bij je spullen wanneer je wilt. Ga je naar huis? Druk dan op ‘Open en naar huis’, zo maak je de locker beschikbaar voor een andere bezoeker!
  • Ik wil mijn tas mee de zaal in nemen, kan dat?
    Wegens veiligheidsredenen is het niet toegestaan om tassen groter dan A4-formaat en 10 cm dikte mee de zaal in te nemen. Heb je om (bijvoorbeeld) medische redenen je tas nodig? In dat geval maken we natuurlijk een uitzondering. Spreek één van onze collega's aan zodat we op de hoogte zijn. Bedankt!
  • Zijn er zitplaatsen?
    Tenzij er nadrukkelijk op de evenement pagina staat dat er zitplaatsen zijn, hebben we in onze zalen geen zitplaatsen. In de foyer is er wel de mogelijkheid om te zitten!

    Voor in de zalen hebben een beperkt aantal barkrukken die we kunnen reserveren voor personen die slecht ter been zijn of om andere redenen niet de hele avond kunnen staan. Laat het ons via info@patronaat.nl weten als dit voor je van toepassing is en je graag een barkruk zou willen reserveren. Doe dit het liefst zo snel mogelijk, want hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat alle barkrukken in gebruik zullen zijn! We plaatsen de barkrukken wegens brandveiligheid niet midden in de zaal, maar langs de randen van de zaal, op het balkon of achter in de zaal. De plek zal ter plekke op basis van de beschikbare ruimte worden bepaalt.
  • Geldt er een minimumleeftijd voor bezoek aan Patronaat?
    Wij zijn er groot voorstander van dat iedereen van jongs af aan opgroeit met zoveel mogelijk muziek in zijn/haar/diens leven. Daarom zijn concerten toegankelijk voor alle leeftijden, tenzij anders aangegeven op de pagina van het betreffende evenement. Bedenk wel van tevoren of de setting van het evenement een fijne omgeving is voor de minderjarige. Voor advies mag je ons altijd bellen of mailen!

    Al onze nachtprogramma's zijn toegankelijk vanaf achttien jaar en ouder, tenzij anders aangegeven.

    We adviseren je verstandig om te gaan met je eigen gehoor en dat van kinderen. Zorg er daarom altijd voor dat jonge kinderen de juiste gehoorbescherming dragen bij concerten. Patronaat verkoopt oordoppen, maar heeft geen koptelefoons beschikbaar.


  • Staat je vraag er niet tussen?
    Dat kan natuurlijk gebeuren. Neem in dat geval contact op met info@patronaat.nl. We doen ons best dezelfde dag nog te antwoorden.
  • Kan ik oordoppen kopen bij Patronaat?
    Het is belangrijk om op je oren te letten en het geluid bij evenementen kan soms erg luid zijn. Je kunt bij Patronaat oordoppen kopen aan de bar of bij de automaat in de foyer!
  • Welke huisregels en voorwaarden gelden er in Patronaat?
    Hier vindt je onze huisregels, en Algemene Voorwaarden
  • Hoe betaal ik in Patronaat?
    Patronaat is een PIN ONLY locatie, wat betekent dat je alleen met je pinpas kunt betalen of via je telefoon, met de app van je bank. Het is overigens ook mogelijk om met creditcard te betalen. Patronaat accepteert Maestro, American Express, V PAY, Mastercard en VISA.
  • Mag mijn geleidehond mee naar binnen?
    Natuurlijk is je geleidehond welkom bij Patronaat. We adviseren echter om, indien mogelijk, je hond een rustig plekje in het pand te geven, terwijl je samen met een introducé de zaal in gaat. In onze concertzalen ligt het geluidsniveau namelijk op een aantal decibels die schadelijk kunnen zijn voor het gehoor en welzijn van je hond. Zo zorgen we zowel voor jouw comfort als voor een veilige en prettige omgeving voor je geleidehond.

    Het is daarnaast het beste om ons vooraf op de hoogte te stellen van je komst, zodat we je kunnen informeren over de mogelijkheden en de juiste voorbereidingen kunnen treffen.

  • Zijn er zitplaatsen?
    Tenzij er nadrukkelijk op de evenement pagina staat dat er zitplaatsen zijn, hebben we in onze zalen geen zitplaatsen. In de foyer is er wel de mogelijkheid om te zitten!

    Voor in de zalen hebben een beperkt aantal barkrukken die we kunnen reserveren voor personen die slecht ter been zijn of om andere redenen niet de hele avond kunnen staan. Laat het ons via info@patronaat.nl weten als dit voor je van toepassing is en je graag een barkruk zou willen reserveren. Doe dit het liefst zo snel mogelijk, want hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat alle barkrukken in gebruik zullen zijn! We plaatsen de barkrukken wegens brandveiligheid niet midden in de zaal, maar langs de randen van de zaal, op het balkon of achter in de zaal. De plek zal ter plekke op basis van de beschikbare ruimte worden bepaalt.
  • Is Patronaat toegankelijk voor bezoekers in een rolstoel of anderszins lichamelijke beperking?
    We doen ons best om ieders bezoek zo comfortabel mogelijk te maken. Ons pand heeft een beperkt aantal plaatsen voor rolstoelen. Voor al onze evenementen zijn rolstoeltickets verkrijgbaar via Ticketmaster. Hiervoor hoef je ons niet vooraf te mailen.

    Met één rolstoelticket krijgen de rolstoelgebruiker én één begeleider toegang. Omdat ons gebouw niet overal even makkelijk toegankelijk is, vinden we het belangrijk dat je iemand bij je kunt hebben die je ondersteunt. Daarom mag een begeleider altijd gratis mee naar binnen.

    Kom je liever alleen? Of gebruik je geen rolstoel, maar heb je om een andere reden ondersteuning nodig? Stuur ons gerust een bericht via info@patronaat.nl. We kijken graag samen hoe we je bezoek zo prettig en zorgeloos mogelijk kunnen maken.

    Let op: soms wordt de kaartverkoop door een externe organisatie geregeld en zijn er geen rolstoeltickets beschikbaar. Wil je weten wat er mogelijk is? Mail ons dan via info@patronaat.nl.