Huidige maatregelen & versoepelingen: wat betekent dit voor je bezoek?

20 Januari 22
De huidige lockdown zorgt ervoor dat de culturele sector de deuren niet mag openen voor publiek. Dit heeft consequenties voor de evenementen in de Patronaat-agenda.

Patronaat staat op een kier. De nieuw aangekondigde maatregelen en versoepelingen die gelden tussen 26 januari 2022 en 9 maart 2022 geven ons de kans om een klein deel van het programma door te laten gaan. Helaas zijn er nog steeds veel programma’s die onder deze strenge voorwaarden niet kunnen plaats vinden.

Ik heb kaarten voor een concert. Gaat dat door?
Je krijgt uiterlijk 48 uur voor het concert begint een bericht van Patronaat en Ticketmaster. Hierin staat of het concert door gaat, en zo ja, in welke vorm en met welk tijdschema. Ook staat hierin uitgebreid welke maatregelingen gelden en wat belangrijk is voor je bezoek aan Patronaat. We snappen dat het na een tijdje een beetje lastig is om alle regels nog uit je hoofd te weten! Dus we herinneren je er sowieso 48 uur van tevoren nog even aan.

Indien een concert wordt verplaatst of geannuleerd, wat kan ik dan doen met mijn kaarten?
Als er een nieuwe datum wordt gevonden voor het concert, hoef je niets te doen, je kaarten blijven automatisch geldig. Je krijgt een mail over de nieuwe datum. Indien je verhinderd ben op deze nieuwe datum, mag je een restitutieverzoek indienen voor het aankoopbedrag en de servicekosten die je hebt betaald. Binnen 4 weken wordt het bedrag dan terug gestort. Indien een concert is geannuleerd door de artiest, worden alle ticketgelden automatisch binnen 4 weken terug gestort op je rekening. Heb je vragen hierover? Dan kan je je richten tot de klantenservice van Ticketmaster Nederland.

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuw programma in seated setting?
We updaten de programma pagina dagelijks en hopen je uiteraard in Patronaat te zien! Kom een drankje doen, genieten van goede livemuziek, en organiseer een leuke avond uit met je vrienden! We zien je super graag terug en beloven je dat het bezoek in Patronaat op een veilige en comfortabele manier kan plaats vinden. Hopelijk tot dan!

Bedankt voor jullie begrip en geduld. Wil je Patronaat steunen in deze tijden van onzekerheid? Steun Patronaat via donaties, clubs en concertpasjes!

 

 

Huidige maatregelingen:

• Het is verplicht een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve testuitslag niet ouder dan 24 uur is te tonen, om toegang te krijgen tot Patronaat. Toon deze QR-code middels de Corona Check App op je telefoon.

• Alle concerten vinden plaats in seated setting, met anderhalve meter afstand. Patronaat en de bar sluiten om 22:00

• Het dragen van een mondkapje in Patronaat is verplicht. Deze mag af zodra je op je plek zit.

• Desinfecteer je handen bij binnenkomst en houd anderhalve meter afstand van elkaar; geef elkaar de ruimte.

• Ontwikkel je coronagerelateerde klachten? Laat je testen en blijf thuis tot je de uitslag binnen hebt. Aan de deur vindt een gezondheidscheck plaats en bij twijfel kan ons personeel je toegang tot Patronaat ontzeggen.

Lees meer over het coronatoegangsbewijs en Testen voor Toegang:

Ben je verhinderd, ziek of kan je door corona-omstandigheden niet aanwezig zijn bij dit concert? In sommige gevallen is het mogelijk om bij Patronaat-concerten (met verkoop via Ticketmaster) restitutie te krijgen door coulantere corona-voorwaarden. Lees onderaan hoe je contact kan opnemen. Bij externe ticketverkoop met andere partijen wordt de restitutie door een andere partij geregeld. Hiervoor is Patronaat niet het aanspreekpunt.

Een coronatoegangsbewijs houdt in dat je aan de deur de QR code in de CoronaCheckApp laat zien van één van de drie volgende opties:

– Een negatieve testuitslag van Testen Voor Toegang, maximaal 24 uur oud.
óf
– Een vaccinatiebewijs
óf
– Een herstelbewijs van maximaal 180 dagen oud

Bij de entree vindt ook een gezondheidscheck plaats. Indien er bij de ingang geen geldig coronatoegangsbewijs getoond kan worden, kunnen wij helaas geen toegang tot het concert bieden.

Indien je gebruik maakt van een negatief sneltestbewijs:

Indien je geen vaccinatiebewijs of herstelbewijs hebt, kan je gebruik maken van een gratis sneltest van Testen Voor Toegang. We raden aan zo snel mogelijk online een afspraak te plannen via www.testenvoortoegang.nl zodat je verzekerd bent van een tijdslot. Let op: de uitslag van de test mag maximaal 24 uur oud zijn. Binnen een paar uur na de test ontvang je de uitslag per e-mail, welke je upload in de Corona Check-App. Deze download je gratis in de app store van je telefoon. Samen met je kaartje doet deze uitslag dienst als toegangsbewijs. Let op: wil je geen gebruik maken van de Corona Check-App? Laat dan je uitslagmail op je smartphone of geprint zien bij de ingang in combinatie met je ID-bewijs.

Indien je gebruik maakt van een vaccinatie- of herstelbewijs:

Download de Corona Check-app. Deze kan je gratis downloaden in de app store van je telefoon. Log in met je DigiD om de gegevens op te halen van je vaccinatie- of je herstelbewijs. In de app kan je een QR code aanmaken, die gescand wordt bij de deur. Samen met je kaartje doet deze uitslag dienst als toegangsbewijs. Heb je vragen? Kijk dan op www.testenvoortoegang.nl voor alle informatie.

Let op: er is geen toegang mogelijk wanneer:

• Je negatieve test ouder is dan 24 uur.

• Je een positieve testuitslag hebt.

• Je QR code ongeldig is. We scannen alléén rechtstreeks vanuit de app – dit is een animatie en QR code die wordt ververst. We scannen geen afbeeldingen, screenshots of gifjes.

• Je QR code een internationale code is – zet dus voorafgaand aan je bezoek je Corona Check-App op “Ik ben in Nederland”.

• Je ID niet overeenkomt met de gegevens in je Corona Check-App.

• Je telefoon een gebarsten of kapot scherm heeft, dan is scannen niet mogelijk. Controleer thuis of de QR code in z’n geheel zichtbaar is.

Help ons om de inloop van dit concert soepel te laten verlopen. Dit kan door de volgende stappen:

• Zet voor je vertrek in de Corona Check-App de variant “Ik ben in Nederland” aan.

• Zorg dat je de laatste update van de app hebt. Check thuis in je app store of er nog een update open staat.

• Neem bij een gebarsten of gebroken scherm een geprinte QR code en je ID bewijs mee.

• Laad de QR code vóór je vertrek in de app, zodat dit niet nog aan de deur hoeft.

• Zet de nachtstand of blauwfilter uit, en de helderheid hoog.

• Neem je identiteitsbewijs mee.

• Er is 4G nodig voor de app, we hebben geen werkende wifi buiten het pand. Houd hier rekening mee.

• Zorg tenslotte dat je aan de deur niet te veel apps open hebt staan, anders kan de Corona Check-App vast lopen.

Voor overige vragen mag je altijd contact opnemen met info@patronaat.nl – wel raden we aan eerst te kijken of je vraag niet al wordt behandeld bij de FAQ van Testen Voor Toegang.

Ondanks dat er nog geen einddatum is genoemd, hopen we natuurlijk snel weer voor 100% open te kunnen. Heb je nog meer vragen over restitutie of over je kaarten? Dan kan je ons bereiken op info@patronaat.nl