• chanson
  • chanson-noir

Zo 10-09 | Patronaat | Open 20.00 u Aanvang 20.30 u | 5,- vvk / € 7.50 deur

Matteau
ft. Nathalie Matteau
Gerco Aerts
Roeland Drost

Matteau: Obsoletely Perfect

MATTEAU: OBSOLETELY PERFECT - Soms verlangend, soms kregelig, dan weer smachtend, vaak eenzaam en angstig om ouderwets te worden, of zelfs maar gewoon oud - dat zijn de basis-ingrediënten voor Matteau’s nieuwe Pop Noire repertoire. Dorothy Parker en Sylvia Plath zijn haar “new best friends” en hun gedichten vormen de inspiratiebron voor alle nieuwe melodieën en teksten.
Nathalie Matteau is geen onbekende meer in Patronaat. Bij eerdere prachtige optredens kon het Haarlemse publiek al kennismaken met haar 'chansons-noirs'. Melancholieke liedjes (in alle talen!)  in een vaudeville/boulevard of broken dreams-atmosfeer gebracht, met een even gevoelige als doorleefde stem, waarin echo's van 'vamps' als Constance Bennett, Marlene Dietrich, Marianne Faithfull en, jawel, Amy Winehouse doorklinken...
Met de gelouterde rouwrauwers Gerco Aerts (André Manuel & De Ketterse Fanfare) op bas en Roeland Drost (Fratsen) op toetsen, staan er natuurlijk ook nog enkele zorgvuldig geselecteerde klassieke covers en vertrouwde traditionals op het menu! 

 

In English:

MATTEAU: OBSOLETELY PERFECT
Sometimes wistful, sometimes petulant, longing, loneliness and the fear of becoming obsolete set fire to Matteau’s introspective new pop noire répertoire. Dorothy Parker and Sylvia Plath are her new best friends and their poems are an inspiration for new melodies.
With Gerco Aerts (André Manuel & de Ketterse Fanfare) on bass and Roeland Drost (Fratsen) on keys, some well-chosen covers and older originals will also be on the menu.